Акафист преподобному отцу нашему Макарию Жабынскому и Белевскому чудотворцу и Его житие - Храм святителя Митрофана Воронежского | официальный сайт храма
Новости группы Вконтакте
 
Участники группы Вконтакте

Акафист преподобному отцу нашему Макарию Жабынскому и Белевскому чудотворцу и Его житие

Кондак 1

Преподобному отцу Макарию нашему составим похвалу, яко помощнику нашему и ходатаю пред Господом Богом. Ты же, угодниче Христов, не погнушайся пением нашим убогим и сам помогай нам и немощи нашей да зовем ти:

Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
Икос 1

Ангелоподобное житие твое представляя, Преподобие отче в тишине пустынной провождаемое дерзаем с любовию вопите тебе:

Радуйся, житие жестокое в пустыни возлюбивый;
Радуйся, подвигом иноческим плоть свою изнуривый;
Радуйся, суету мира сего лукавого возненавидивый;
Радуйся, в молитвах бодрствуя, тело твое духови покоривый;
Радуйся, страны нашея украшение и прославление;
Радуйся, града Белева радость и веселие;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 2

Видяши житие твое, како воспоем чудеса твоя! Како же ты, видя в пустыни жаждою погибающего человека воду из камене, ударом жезла твоего извлекл еси и жаждущаго напоив заставлявши чудеси сему дивящися воспети Богу дивному во святых своих: Аллилуиа.

Икос 2

Разум не уразумеет каковую силу целебную даде Господь, источнику твоему, Преподобие отче, к нему же притекающие с верою и доныне исцелений сподобляются молитвами твоими, сего ради вопием ти:

Радуйся, Моисею в пустыни уподобивыйся воду из камене источивый;
Радуйся, жаждущаго тою водою обильно напоивый;
Радуйся, яко и до ныне воды источника твоего не оскудевают;
Радуйся, яко и до ныне помощию твоею воды сея недужных исцеляют;
Радуйся, скорый наш в скорбех помощниче;
Радуйся, теплый наш к богу молитвенниче;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 3

Сила Божия, дивно в тебе проявленная да поможет и нам немощным и убогим в молитвах бодрствуя пети о тебе Создателю нашему: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи память смертную бдел не давая очесем твоим дремания ожидая: егда жених душ наших Господь приидет, имея светильник души твоея горящий, сего ради вопием ти:

Радуйся, сон от очес твоих усердно отгнавый;
Радуйся, в молитвах бодрствуя в нощи, в куроглашении дух твой господеви предавый;
Радуйся, примером своим нас унылых на подвиг призываеши;
Радуйся, сон ленности нашея от очес наших незримо отгоняеши;
Радуйся, многих заблудших на путь истины наставителю;
Радуйся, духов лукавых скорый прогонителю;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 4

Буря неверия, буря смущения и искушения потопляет корабль наш! Буди нам путевождь, Преподобие, среди волн житейского моря, и приведи нас в царство небесное, да воспоем спасающему нас Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавши глагол спасителя нашего: не бойся малое стадо, яко благоволи Отец ваш дати вам царство. Тебе честный, Отче, просим: — ты достигши царствия Отца твоего, не забуди малое твое стадо, да зовем ти:

Радуйся, пастырю наш добрый;
Радуйся, отец наш чадолюбивый;
Радуйся, яко ты со ангелы в вечной славе ликуеши;
Радуйся, яко нас заблудших твоих овец усердно взыскуеши;
Радуйся, яко помощию твоею и мы спасения получити чаем;
Радуйся, яко ходатайством твоим и мы прощения от Бога ожидаем;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 5

Яко боготечная звезда сияеши нам с высоты селения твоего Преподобие отче, и видиши яко зле страждем мы во гресех погибающи, друг другу досаждающи, брата ненавидящи, научи нас любви о Христе и смирению, да умиленно воспоим с тобою Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видиши ты отче, яко светильники душ наших угасают, суетою мира сего омраченныя, и пленницами враг души наша связав, во тьму кромешную всячески влечет! К кому прострем руце, к кому восплачем горце! Ты, отче, подвигнись к нашему неможению, да поем ти тепле:

Радуйся, всегда славы суетныя избегаяй;
Радуйся, и нас грешных тому же научаяй;
Радуйся, яко ради великого твоего смирения мало что из жития твоего известно людем;
Радуйся, яко с нами мощи твоя скрытыя под спудом;
Радуйся, яко духом твоим на месте подвигов твоих таинственно обитаеши;
Радуйся, яко всех приходящих к тебе с верою в скорбех утешаеши;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 6

Проповедает подвиги твоя, страна наша, честный отче, како поминая их не устыдимся скверного жития нашего, к ленности провождаемого греховными помыслами омрачаемого, где явимся тяготы и зноя дневного не понесши, како воспоим непотребными усты своими Творцу и Создателю своему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия пустыня Жабынская в древняя времена, юже некогда от варваров разоренную ты, святый отче, трудами своими возставил еси, тако и души наша от врага оскверненныя и опустошенныя укрепив возстави да зовем ти:

Радуйся, обитель благоукрашенную на месте пустем основатый;
Радуйся, множество иноков притекших к тебе во едино собравый;
Радуйся, яко путем тесным ведущим в Царство Небесное текл еси;
Радуйся, яко многих из братии своей с собою совлекл еси;
Радуйся, яко ты ангельски пожил еси, еще в бренном телеси;
Радуйся, яко радуешися с ними купно на небеси;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 7

Хотяй провозсияти тебе всеми добродетельми блаженне Макарие, владыка Христос, призвал тя на служение людям, да научиши их смирению и терпению их же сам стяжав, предстоиши Богу вопия за ны: Аллилуиа.

Икос 7

Дивна имуща тя воистину, отче, подвижника и молитвенника крепкаго с любовию взираем на место подвигов твоих и умиленно вопием ти сице:

Радуйся, благий и верный рабе винограда Христова;
Радуйся, отче всемилостивый не лишающий нас своего предстательства и покрова;
Радуйся, сирых помощниче и заступление;
Радуйся, свеща благодатию божиею возженная, освещающая нам путь ко спасению;
Радуйся, ни во что же вменивый земная, возлюбив небесная;
Радуйся, простираяся в горняя забывая телесная;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 8

Странно и чудно житие твое прешел еси на земли, Преподобие отче, не видя покоя в трудах своих и старец быв немощный неизреченного достигл еси на небеси, идеже со ангелы поеши богу: Аллилуиа.

Икос 8

Всею душею отдавшись Господу и всем житием послуживши ему, прославился еси благожитием своим в стране нашей сего ради вопием ти сице:

Радуйся, ангелом собеседниче;
Радуйся, усердный о нас к богу молитвенниче;
Радуйся, мощи твоя от поругания неизреченно сохранивый;
Радуйся, данный тебе от Бога талант во многажды усугубивый;
Радуйся, угодниче Христов благодатию просветленный;
Радуйся, светильниче елеем добрых дел преисполненный;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 9

Всякие утоли болезни и печали великий наш заступниче, Преподобие отче наш Макарие подаждь нам убогим хотя бы в мале последовати житию твоему, славу мира ни во чтоже вменяти и достигнув царствия небесного вкупе с тобою воспети богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витий многовещанных уста не возмогут воспети тя по достоянию, колико же наша убозии языцы ублажат тя! Но ты, милостиве отче не отвратися от хваления нашего, да воспоим ти сице:

Радуйся, иноков помощниче и управителю;
Радуйся, в мире благотекущих милостивый вразумителю;
Радуйся, милостыню подавати нас научаяй;
Радуйся, забывати нищих и убогих нам возбраняяй;
Радуйся, шипок благовонный жабынския пустыни;
Радуйся, обитаяй с небесными земных не оставлявши и доныне;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 10

Спасти хотя душу свою Преподобие отче, ведый: яко неимущему любви к Богу, ни какими же подвиги получити спасение возможно: стяжал еси венец добродетелей — еже есть любовь к Богу, ему же предстоя ныне радостно вопиеши: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси всем человеком к заступленяю твоему прибегающим, Преподобие отче, темже и нам, к тебе притекающим и твоея помощи просящим. Буди стена крепкая, и ограждай от всех бед и напастей да с любовию поем ти таковая:

Радуйся воине Царя Небеснаго не обязывайся куплями житейскими, да ему угоден будеши;
Радуйся, яко аще и потрудился еси зде на земли ныне на небеси ликуеши;
Радуйся, яко единаго Господа во вся дни живота твоего искавый;
Радуйся, разве его ничесоже на земли и небеси желавый;
Радуйся, всю жизнь свою, яко раб пред лицем Господа своего ходивый;
Радуйся, Христа егоже возлюбил еси, душевными очима непрестанно созерцавый;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 11

Пение хвалебное приносим ти от смиренных сердец наших, преподобие отче Макарие; еже с любовию приемши моли Господа избавитися нам от бед и скорбей, наипаче же в час кончины нашея твоим заступлением предвари, да не умрем без покаяния, но сподобимся в небесных селениях с тобою воспети Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Свеща еси в Церкви Христовой, явился еси горящи невещественным светом благодати Божия, оживляющая окаменевшая сердца наша, сего ради молим тя: просвети нас омраченные грехом да воспоем ти:

Радуйся, источниче в жизнь вечную текий;
Радуйся, ко спасению примером своим и житием многих привелый;
Радуйся, в лощениях и бдениях вкусивый духовныя сладости;
Радуйся, в молитвах твоих всенощных исполнялся божественныя радости;
Радуйся, в трудах твоих плоть смиривый;
Радуйся, образ терпения людем явивый.
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 12

Благодать дана тебе от Бога во еже руководите ко спасению и сохраняти от бед чтущих память твою, честный отче. Мы же дивящися в тебе всемогуществу и благодати Божией вопием: Аллилуиа.

Икос 12

Поющи праведное житие твое славяше труды твоя в нихже восходил еси от силы в силу, зрим и исповедуем яко кончина твоя рождение бысть в жизнь приснотекущую, еяже струями благодатными и нас земных окропляеши, темже благодарственно воспевающе тя глаголем:

Радуйся, радости приобщивыйся, в печали сущих не забываяй;
Радуйся, сладости мира сего яко сор отреваяй;
Радуйся, яко душу твою слезами покаяния омыл еси;
Радуйся, яко ко Христу путем узким следовал еси;
Радуйся смирения образе, имже гордыню мира сего низложил еси;
Радуйся, яко горняго отечества достигнути всею душею возжелал еси;
Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 13

О предивный чудотворче и великий угодниче Христов, преподобие отче наш Макарие, приими от нас недостойных чад твоих убогое сие хваление, буди нам отец чадолюбивый, умоли Господа да избавит нас от всех бед и напастей, церковь свою сохранит, пастырей вразумит и всех нас ко Христу приведет, и на суде своем помилует, вопиющих ему: Аллилуиа.

(Сей кондак читается трижды)

Житие Макария Жабынского и Белевского чудотворца

Преподобный Макарий Жабынский, Белевский чудотворец, родился в XVI веке, в царствование Иоанна Грозного. О его рождении, жизни в миру, а также о месте первоначальных иноческих подвигов сведений не сохранилось. Монашеский постриг он принял в ранней молодости и, очевидно, большую часть своей подвижнической жизни провел в Жабынской Введенской пустыни. Пустынь была основана старцем Онуфрием в 1585 году, в пяти верстах от г. Белева Тульской губернии, при впадении речки Жабынки в Оку. Существует мнение, что старец Онуфрий и преподобный Макарий – одно и то же лицо: Онуфрий – имя преподобного Макария до принятия схимы. В начале XVII столетия г. Белев и его окрестности неоднократно подвергались разорению от поляков, вторгшихся тогда в пределы России. В 1615 году Жабынская пустынь была разрушена войском пана Лисовского – на ее месте остались развалины.
Своим вторым рождением пустынь обязана преподобному Макарию, который после ухода захватчиков вернулся на пепелище родной обители и принялся за ее восстановление. Прежде всего он построил церковь в честь Введения во храм Пресвятой Богородицы. Как гласит синодик Жабынской пустыни, преподобный Макарий «… монастырь возгради, братию собра…», то есть после восстановления обители стал первым ее игуменом.
Для братии преподобный Макарий был не только мудрым наставником, но и любимым аввою, который назидал и словом, и примером терпеливой, истинно подвижнической жизни. Об аскетических подвигах преподобного Макария в синодике говорится: «… в терпении иночески плотию стражда, мраз, зной во алчбе и жажде претерпе…». Описатель жития святого, желая отметить высоту духовного совершенства угодника Божия, говорит, что преподобный Макарий «врага человекоубийцу-диавола под нозе свои покори». Силу веры преподобного Макария и степень его любви к ближним показывает следующий случай из жизни святого. Однажды преподобный по обычаю ушел в лес для уединенной молитвы. Там он неожиданно увидел умиравшего от жажды польского воина, который, очевидно, отстал от своего отряда и заблудился. Только одно слово мог прошептать ослабевший от долгих блужданий человек: «Пить!» Памятуя заповедь Господа (Мф. 5, 44), преподобный Макарий не колебался; уповая на милосердие Божие, он сотворил молитву и ударил посохом по земле. Забил источник воды, напоивший жаждущего. Позднее на месте источника были построены часовня и две купальни, в которых через омовение исцелялись больные.
Незадолго до своей блаженной кончины преподобный Макарий принял схиму и поселился в верховье Жабынки, где в пустынной тишине предался усиленным подвигам поста и молитвы. 22 января 1623 года (по другим источникам, в 1622 году) он мирно преставился ко Господу. Братия погребли честное тело святого наставника около церкви у входа в обитель. На могиле святого происходили многие исцеления.
Церковное почитание преподобного Макария установилось в конце XVII – нач. XVIII в. В 1764 году, при императрице Екатерине II, бедные монастыри, не владевшие землей, были упразднены, в их числе и Жабынская Введенская пустынь (соборный храм обители стал приходским). Из-за неблагоприятных для обители обстоятельств память о преподобном Макарии померкла и чествование его как всероссийского святого прекратилось. Но преподобный Макарий призрел свою обитель и спас ее от запустения. В 1776 году в Жабынскую пустынь, строения которой еще не были сломаны, пришли иноки сгоревшего Успенского Шаровского монастыря Калужской губернии. С того времени началось постепенное укрепление Жабынской обители.
В 1816 году при копании рвов для закладки новой каменной Никольской церкви на месте прежней, деревянной, были обнаружены нетленные мощи преподобного Макария и вновь опущены в землю под алтарь нового храма. Восстановление памяти святого было установлено указом Святейшего Синода 2 января 1888 года по ходатайству граждан города Белева, полтора столетия хранивших память о чудесах и подвигах преподобного Макария. 17 октября 1889 года была торжественно совершена закладка каменного храма во имя преподобного Макария Жабынского на месте прежней Никольской церкви, где находились мощи святого. Во время строительства храма игумен Иона (прежний настоятель монастыря, в то время проживавший на покое) и начальник строительных работ задумали открыть святые мощи. Преподобный Макарий явился им в сонном видении и воспретил это.
22 января 1902 года было совершено торжественное празднование памяти преподобного Макария Жабынского в Туле и Тульской губернии. Память преподобного Макария совершается также 22 сентября (все даты по старому стилю).
В «Иконописном подлиннике» XVIII века сохранилось описание внешности преподобного Макария: «…подобием сед, брада невелика, ризы монашеские и в схиме».